torstai 21. elokuuta 2014

Goodnight Sun

En laskisi, että vielä on syksy. Mutta voi miten olen odottanut helteiden jäljiltä näitä viileämpiä ilmoja, kun pystyy taas neulomaan! Lomani aikana heinäkuun helteilläkin virkkasin, vaikkakin öisin.. Ja mitä uusia lankoja kauppoihin on tullutkaan! Odotan varsinkin Novita Joki-langan pääsyä puikoille, muutamat värit kiehtovat minua kovasti. Tietäisi vielä mitä siitäkin sitten tekisi... Mutta kyllä, olen taas alkanut neulomaan. Ja jotain valmistakin on. Kissat eivät vain tehneet kuvaamisesta helppoa...



Virkattu peitto
Lanka Novita Puro
Ohje Novita syksy 2013
Koukku 5mm



Minulla oli varastossa vuodelta 2011 ostettu Novita Puroa, josta olin aloittanut jo vaikka mitä ja aina päätynyt tekeleen purkamaan. Mikään ei vain tuntunut hyvältä. Kesän alussa selatessani lehtiä huomasin erään virkatun peiton ohjeen. Ohjeessa on käytetty 7-veljestä Polkkaa, mutta ajattelin Puron käyvän yhtä hyvin. Ja niinhän se kävikin. Ensimetreillä peitto näytti kissan puklun väriseltä, mutta lopuksi se alkoi kovastikin miellyttämään silmääni. Vaaleaan makuuhuoneeseen tuo tummempi värimöykky sopii vallan mainiosti. 


Torkkupeitoksi sitä ajattelin. Päätyihän se jonkun torkkujan alle.. Jos haluat talon parhaan paikan, siirrä kissaa. Sanonta pätee meillä liian hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti